9 zasad, które pozwolą zgubić Ci dodatkowe kilogramy

0
61
Portrait of beautiful young woman eating cereals and fruits at home.

Szczupła sylwetka to marzenie wielu osób, dla których gubienie dodatkowych kilogramów jawi się czasem jako zadanie znacznie trudniejsze, niż np. zdobycie wysokiego szczytu. W rzeczywistości jednak odchudzanie polega na wprowadzaniu małych, ale konsekwentnie przestrzeganych zmian. W poniższym tekście można znaleźć 9 propozycji, które mogą zmienić wartość na wadze już w kilka tygodni!

Szczupła sylwetka to marzenie wielu osób, dla których gubienie dodatkowych kilogramów jawi się czasem jako zadanie znacznie trudniejsze, niż np. zdobycie wysokiego szczytu. W rzeczywistości jednak odchudzanie polega na wprowadzaniu małych, ale konsekwentnie przestrzeganych zmian. W poniższym tekście można znaleźć 9 propozycji, które mogą zmienić wartość na wadze już w kilka tygodni!

Odchudzanie nie powinno być postrzegane jako ogromny trud, który zabiera każdą chwilę radości i odbiera przyjemność z jedzenia smakołyków. Niech będzie wyzwaniem i przygodą, a także sprawdzeniem samego siebie. Zacznijmy więc od pierwszych trzech prostych zmian. Pierwsza z nich to jedzenie małych porcji. Rzadko kiedy zdajemy sobie sprawę z tego, ile naprawdę jemy w ciągu dnia, dopóki nie zaczniemy ważyć naszych posiłków, co jest zresztą doskonałym pomysłem. Drugim punktem jest zamiana talerzy na mniejsze, dzięki czemu wydawać się nam będzie, że nadal jemy większe porcje, a nasz żołądek szybciej zrozumie, że jest już syty. Trzecią z zasad jest wyszukiwanie zdrowych zamienników słodyczy, które często są największymi wrogami osób, które marzą o szczupłej sylwetce. Zamiast batonika zjedz galaretkę, zamiast ciasta z kremem zrób sobie ptasie mleczko z żelatyny i ciemnego kakao z dodatkiem słodziku, chipsy ziemniaczane zamień na chipsy warzywne i owocowe, a lody zastąpi naturalny sorbet np. z arbuza.

Zioła, woda i ruch!

Co dalej? Ziołowe napary, które doskonale radzą sobie z regulacją procesów trawiennych (jeżeli pijemy je regularnie, pierwsze efekty powinny pojawić się po kilku tygodniach). Jeżeli smak ziół jest dużym problemem można stosować zioła w kapsułkach lub inne suplementy diety wspomagające odchudzanie np.: tabletki na oczyszczenie organizmu zawierające, pokrzywę, brzozę, skrzyp, ostropest plamisty, tabletki z karczochem wspierające obniżanie cholesterolu, tabletki przyspieszające spalanie tłuszczów z zieloną herbatą, gorzką pomarańczą, pieprzem kajeńskim, kofeiną, mango afrykańskim i innymi naturalnymi składnikami pobudzającymi termogenezę. Pomocne jest również przyjmowanie chromu, który zapobiega nadmiernemu apetytowi, zwłaszcza na słodycze. Kolejna kwestia to tak bardzo niedoceniane picie wody. Szczególnie ta porada często bagatelizowana jest przez osoby rozpoczynające odchudzanie, a jest to niezbędny element do prawidłowego przebiegu całego procesu. Co prawda bez picia wody również osiągniemy zamierzony cel, ale prawdopodobnie dużo później, a i efekty nie będą tak satysfakcjonujące, jak wtedy, gdy będziemy pić minimum 2 litry wody dziennie. Jeżeli trudno jest się przestawić na taką ilość dziennie, bo zwyczajnie zapominamy, warto skorzystać z aplikacji, która przypomina nam o wypiciu szklanki wody w konkretnych interwałach.

Ostatnia trójka dziewięciu zasad pomocnych w odchudzaniu to ruch, przewaga warzyw nad owocami oraz fakt, że zakupy najlepiej jest robić wtedy, kiedy jesteśmy najedzeni. Ruch nie musi być od razu wysiłkowym, godzinnym treningiem, ale bardzo ważne jest to, aby był regularny, najlepiej kilka razy w tygodniu. Jeżeli nadwaga jest duża warto zacząć od basenu lub zajęć na siłowni pod okiem trenera aby nie nadwyrężyć stawów. Warzywa i owoce powinny ogólnie przeważać w naszym menu, ale pamiętajmy, że owoce zawierają bardzo dużo cukru, który spowolni pojawienie się pierwszych efektów. Fruktoza obecna w owocach to cukier prosty, który jest szybko przyswajany i przeznaczany na bieżące potrzeby energetyczne organizmu lub magazynowany w tkance tłuszczowej. Ogólnie aby osiągnąć trwałe efekty odchudzania dieta powinna być zdrowa ale też smaczna, aby stała się sposobem odżywiania na całe życie a nie tylko na kilka miesięcy. Należy unikać żywności bardzo przetworzonej, tłustych dań typu fast food, słodyczy, gazowanych napoi i alkoholu w dużych ilościach. Jest to ważne aby nie nastąpił efekt jojo, który jest wynikiem odmawiania sobie czegoś, a nie zastępowania kalorycznych przekąsek produktami dietetycznymi ale równie smacznymi. Pomocne są też regularne posiłki spożywane co 3-4 godziny w małych ilościach, o czym pisaliśmy już na początku oraz nie podjadanie między tymi posiłkami. Co do zakupów natomiast, zawsze pamiętajmy o tym, aby nie chodzić głodnym na zakupy. Nasz mózg podpowie nam zbyt wiele produktów oraz zbyt duże ich ilości. Jeżeli sklep odwiedzimy najedzeni z konkretną listą zakupów, unikniemy pokus i niepotrzebnych produktów. Również planowanie posiłków warto dorzucić do tego punktu, najlepiej na kilka dni w przód aby wizyty w sklepach spożywczych były rzadsze, czyli ryzyko zakupienia słodyczy i przekąsek będzie niższe.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here