Jak wybrać najlepszy olej lniany?

0
822

Olej lniany jest jednym z powszechniej dostępnych na rynku olejów roślinnych. Przed jego kupnem należy jednak pamiętać, że nie każdy z nich zachowuje najwyższe stężenie wartości odżywczych. Musimy zadbać o to, aby kupić olej z pewnego źródła, które gwarantuje najwyższą jakość wyselekcjonowanych składników.

 

Olej lniany jest jednym z powszechniej dostępnych na rynku olejów roślinnych. Przed jego kupnem należy jednak pamiętać, że nie każdy z nich zachowuje najwyższe stężenie wartości odżywczych. Musimy zadbać o to, aby kupić olej z pewnego źródła, które gwarantuje najwyższą jakość wyselekcjonowanych składników.

Najlepszy olej lniany, jaki możemy wybrać, to olej naturalny, nierafinowany, tłoczony na zimno – taki jak oferuje np. firma Oleania. Aby zapobiec utlenianiu najważniejszych wartości odżywczych, olej powinien być przechowywany z chłodnym i zacienionym miejscu bez dostępu tlenu. Butelki, które stoją na półkach w sklepach, posiadają w swoim wnętrzu zdecydowanie mniej wartościowy olej niż te, które są przechowywane w lodówce lub piwnicy. To bardzo ważna kwestia, dlatego najlepiej kupować olej lniany u sprawdzonych sprzedawców, którzy znają procedurę jego przechowywania, a także dbają o to, aby produkować swoje oleje na bieżąco.

olej-lniany_3

Kolejną rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę przy kupnie oleju lnianego, jest jego świeżość. Nie powinien on stać dłużej niż 3 miesiące, a gdy już go otworzymy, powinniśmy go spożyć w ciągu miesiąca. Otwarty olej przechowujemy oczywiście w lodówce. Dobry olej musi zawierać ponad 50% kwasu tłuszczowego Omega-3, a także powinien być tłoczony z nasion, które nie są modyfikowane genetycznie!

Najlepiej by było, gdyby wybrany olej był w 100% naturalny, bez sztucznych dodatków, nierafinowany i koniecznie tłoczony na zimno. Dawkowanie oleju zależy od indywidualnych potrzeb naszego organizmu, ale przyjmuje się, że od 2 do 6 łyżek oleju lnianego dziennie to ilość idealna dla dorosłego człowieka. Jest to olej, który nie nadaje się do spożycia na ciepło, ponieważ wszystkie jego wartości odżywcze znikają podczas obróbki termicznej.

Polecamy spożywać go solo na łyżce lub jako dodatek do sałatek, pieczywa i jogurtów. Gdy znajdziemy już idealny olej, który spełnia wszystkie powyższe kryteria i włączymy go do menu, możemy mieć pewność, że nasze samopoczucie, zdrowie oraz ogólna kondycja organizmu ulegną dużej poprawie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

If you agree to these terms, please click here.