Problem nietrzymania moczu: rodzaje i leczenie

0
213
cheerful young woman reading book for old senior woman at home

Problem nietrzymania moczu, zwany w skrócie NTM, dotyka nawet do 50 % wszystkich kobiet na pewnym etapie życia. To wstydliwy i często drażliwy problem, który niejednokrotnie wiąże się z dyskomfortem i izolowaniem się z życia społecznego. Warto wiedzieć, jakie mogą być rodzaje nietrzymania moczu oraz w jaki sposób można sobie z nim poradzić.

 

Nietrzymanie moczu: rodzaje

Różne rodzaje nietrzymania moczu wiążą się z różnymi przyczynami występowania schorzenia. Jednym z najczęściej występujących rodzajów jest wysiłkowe nietrzymanie moczu. Ten rodzaj NTM dotyczy nawet 40 % kobiet i jest związany ze wzrostem ciśnienia wewnątrz cewki moczowej, które powoduje bezwiedne popuszczanie moczu. Wzrost ciśnienia może nastąpić na skutek wysiłku, czyli śmiechu, kichnięcia, a nawet intensywnego ziewania. Nietrzymanie moczu z parcia dotyczy ok. 30 % kobiet. Jest on związany z nieprawidłową pracą mięśni pęcherza oraz podtrzymujących go mięśni dna miednicy. Nietrzymanie moczu z parcia może towarzyszyć takim sytuacjom jak orgazm lub stosunek płciowy, a także nagła zmiana pozycji ciała, np. szybkie wstanie z krzesła. Osobnym rodzajem tej dolegliwości jest mieszane nietrzymanie moczu, które dotyczy ok. 29 % kobiet. W tym przypadku wysiłkowe nietrzymanie moczu jest dodatkowo związane z uczuciem nagłego parcia, które prowadzi do popuszczania moczu. Czwarty rodzaj nietrzymania moczu, z przepełnienia, dotyczy głównie mężczyzn cierpiących na powiększenie prostaty, czyli gruczołu krokowego. W tym przypadku pacjent boryka się z problemem okresowego wyciekania moczu z pęcherza, który jest nadmiernie rozciągnięty i przepełniony.

Jak radzić sobie z nietrzymaniem moczu?

Z problemem nietrzymania moczu, niezależnie od jego rodzaju, można walczyć za pomocą łatwo dostępnych metod. Duże znaczenie ma zdrowy tryb życia, przede wszystkim unikanie alkoholu oraz nikotyny, a także picia i spożywania produktów moczopędnych. Dobre efekty dają ćwiczenia wzmacniające mięśnie dna miednicy, odpowiedzialne za kontrolowanie pracy pęcherza moczowego. Ćwiczenia tzw. mięśni Kegla polegają na cyklicznym zaciskaniu oraz rozluźnianiu w odstępie około 8 sekund. Ćwiczenia należy wykonywać w seriach po kilka lub kilkanaście sztuk. Jeżeli te metody nie przyniosą rezultatów, warto sięgnąć po Femudar: suplement diety wspomagający pracę pęcherza moczowego. Dzięki dużej zawartości ekstraktu z żurawiny, wyciągu z ziaren soi oraz pestek z dyni, Femudar pomaga utrzymać kontrolę nad pracą pęcherza moczowego. Więcej szczegółów na temat działania suplementu można znaleźć na stronie internetowej www.femudar.pl.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here