Usługi finansowe przez internet

0
45
Happy young woman holding a credit card and shopping online at home. Beautiful girl using laptop to shop online with creditcard. Smiling woman using laptop and credit card for online payment.

Każdego roku wzrasta wartość zakupów dokonywanych przez internet. Online kupujemy już nie tylko ubrania czy artykuły domowego użytku. Coraz częściej chętnie nabywamy w ten sposób również usługi, na przykład finansowe.

Dlaczego internet?

Cieszy nas komfort realizacji takich zakupów. O dowolnej porze, bez konieczności wychodzenia z domu. Nie musimy stać w długich kolejkach, mamy czas na dokładną analizę i sprawdzenie szczegółów. W przypadku usług finansowych ogromną pomocą staje się bankowość mobilna. Przy wykorzystaniu osobistego smartfona możemy teraz nie tylko prowadzić czat z ekspertem danej instytucji, ale również korzystać z platformy bankowej w ramach zarządzania swoimi finansami.

Posiadając konto internetowe, możemy wykonywać przelewy, możemy ustanawiać płatności stałe. Możemy również zaciągać kredyty gotówkowe, a nawet inwestować nasze oszczędności. Dodatkowe konto oszczędnościowe czy lokata terminowa nie jest już dla nas żadną zagadką.

Kto korzysta z internetu?

Okazuje się, że internet to domena młodych. Najczęściej z bankowości mobilnej korzysta pokolenie X oraz Y, czyli osoby w przedziale wiekowym 18-35 lat. To również te same osoby są zresztą zainteresowane innowacyjnymi usługami finansowymi. To także młodzi wykazują o wiele większą świadomość w zakresie konieczności ich nabywania. Seniorzy są o wiele bardziej sceptycznie nastawieni do samej instytucji bankowej.

Z usług dostępnych w sieci korzystają przede wszystkim ci, którzy interesują się nowoczesną technologią internetową. To ci, którzy cenią sobie komfort i jakość nabywania niezbędnych produktów i usług w dowolnym miejscu na świecie. To także ci, którzy po prostu cenią swój czas i mają pewność, że obsługa online jest tak samo profesjonalna, jak w tradycyjnym punkcie sprzedaży.

Statystyki

Zakupy przez internet nie mają znaczenia, jeśli pod uwagę weźmiemy dane terytorium Polski. Tak samo z takiej możliwości korzystają mieszkańcy miast, jak i obszarów wiejskich. Wylicza się, że produkty bankowe, takie jak rachunek osobisty czy lokata terminowa, zakłada przez internet nawet 23% wszystkich klientów tego rodzaju instytucji.

To właśnie dlatego coraz więcej standardowych oddziałów banków jest po prostu zamykana. Nowoczesność i pełna samoobsługa oraz automatyzacja sprawiła, że klient może w szybki i prosty sposób nabywać kolejne produkty banku bez konieczności konsultacji z pracownikiem takiej instytucji.

Zwyczaje w sieci

Prognozuje się, że w ciągu najbliższych kilkunastu lat sklepów internetowych będzie więcej niż tych stacjonarnych. Instytucje bankowe również dążą do pełnej oferty w ramach bankowości mobilnej. Wprowadzenie takiej technologii zapewnia minimalizację kosztów i zwiększenie zysków. Klient, który obsługuje się sam, to klient idealny.

Co ciekawe, oferta w e-handlu w Polsce jest coraz bardziej obszerna. Interesuje się nią również coraz szersze grono odbiorców, również tych w przedziale wiekowym 40-59 lat i po 59 roku życia. Rynek usług finansowych w sieci rozwija się bardzo prężnie, a oferty online są nierzadko o wiele bardziej atrakcyjne niż te w oddziałach banku. Już dawno zauważyli to zresztą potencjalni klienci.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here