Z miłości

0
136

Niektórzy mówią, że ciąża to najpiękniejszy okres w życiu kobiety. I choć niektóre panie przechodzą kolejne trymestry z problemami, to wizja rozwijającego się życia jest w stanie przyćmić każde dolegliwości. Ciąża to okres wielkiej rewolucji, jaką przechodzi nasz organizm i to we wszystkich wymiarach – hormonalnym, fizycznym, emocjonalnym i psychicznym. Najważniejsze wydaje się być odpowiednie przygotowanie do tego stanu oraz w miarę spokojne korzystanie z danego czasu w oczekiwaniu na maleństwo.

W trosce o dziecko

To właśnie zdrowie malucha dla mamy powinno być najważniejsze. Dlatego właśnie podstawowym krokiem będzie odpowiednie skomponowanie diety oraz ewentualne jej uzupełnienie o preparaty dedykowane dla kobiet w ciąży. Dzięki temu mamy większą szansę uniknąć niedoborów i stworzyć odpowiednie warunki do rozwoju zdrowego dziecka, a tym samym dbać o kondycję organizmu. Warto jednak pamiętać, że żadna tabletka nie może zastąpić dobrze skomponowane pełnowartościowej diety.

Patrz co jesz

Odpowiednia dieta w znaczący sposób może poprawić kondycję mamy, ale również zapewnia prawidłowy rozwój dziecku. Odpowiedzialność bowiem rozkłada się na dwa (lub nawet więcej) organizmy. Zapewnienie właściwej ilości witamin, minerałów oraz składników odżywczych jest niemalże tak samo ważne co dostosowana aktywność fizyczna oraz oczywiście odpoczynek. Dopasowując odpowiedni zestaw w preparacie dla kobiet w ciąży, zwrócimy uwagę na ilości konkretnych składników – powinny jak najbardziej odpowiadać naszym potrzebom i zaspokajać ewentualne niedobory. A wymagania organizmu zmieniają się w zależności od trymestru ciąży czy też naszego ogólnego stanu zdrowia.

Na początku ciąży warto zainwestować w preparaty z odpowiednią ilością kwasu foliowego. Poza tym zwróćmy uwagę na jod i wysoką zawartość witamin i minerałów. Jeśli jesteśmy na diecie wegetariańskiej lub wegańskiej, to suplementy powinny zaspokoić zapotrzebowanie na żelazo oraz witaminę B12. Panie, które zrezygnowały z przetworów mlecznych, muszą zadbać o dostarczanie odpowiedniej ilości niezbędnego wapnia z innych źródeł. Poza tym warto pamiętać, że wszystkie zmiany w jadłospisie powinniśmy konsultować z lekarzem i także on powinien nam pomóc wybrać preparat dostosowany do potrzeb. W tym aspekcie bardzo ważne będą wskaźniki jak ilość takich składników jak jod połączony z selenem, żelazo, kwas foliowy, kwasy Omega-3 oraz wapń.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here