Kampania #NieJestemUtrzymanką – w walce o niezależność wszystkich kobiet…

0 52

Świat się rozwija. Zmienia się spojrzenie na rodzinę, partnerstwo, życie. Kobiety coraz częściej wychodzą z utartego jeszcze nie tak dawno schematu, że kobieta jest tą stroną związku, która siedzi w domu, zajmuje się dziećmi, pierze i gotuje. Mężczyzna jest tym macho, zarabiającym na dom.

Dzisiaj kobiety Zakładają własne biznesy, są menadżerami w firmach, podróżują po świecie, zdobywają górskie szczyty, codziennie realizują swoje pasje, plany – małe i duże marzenia. Mimo, że  coraz silniej akcentują swój głos w społeczeństwie, a ich rola nie ogranicza się już tylko do bycia matką i żoną, to wciąż istnieje wiele kobiet, które nie potrafią, nie mają siły, a przede wszystkim nie wiedzą jak zawalczyć o siebie. Dla tych kobiet powstała kampania #NieJestemUtrzymanką, Kobiet, dzieci i młodzieży, którzy często żyją w atmosferze patologii.

O przemocy ekonomicznej i nie tylko…

Przemoc fizyczna, psychiczna, ekonomiczna, wciąż jest niestety tematem przewodnim w życiu wielu rodzin. O tej ostatniej wciąż mówi się za mało. Problem jest zamiatany pod dywan.  Przemoc finansowa jest cicha, niewidoczna, często wręcz przezroczysta. Kobiety są uzależnione od partnera, który zarabia więcej lub tylko on zarabia i uzależnia od siebie rodzinę… Przemoc ekonomiczna, to upokorzenie, zniewaga i wielkie uderzenie w godność kobiety, ale i dzieci żyjących w takiej rodzinie. Kobieta nie może wyjść z matni, a dzieci obserwują sytuację i chłoną negatywny wzorzec rodziny. Kampania ma na celu zmotywowanie kobiet do zmian – zmian emocjonalnych, psychicznych realnego działania. Najważniejszy jest pierwszy krok – decyzja. Od niej zaczyna się wszystko. Trzeba odnaleźć w sobie siłę i chcieć zrobić coś inaczej w swoim życiu – w swoim i swoich bliskich….Pomysłodawczynią kampanii jest Marta Gargas. trener mentalny. Trener Structogram Polska, specjalistka w zakresie finansów. Uczy łączyć biznes ze świadomym, pełnym życiem i pracować nad zmianami w swojej codziennej rzeczywistości. Jest wyznawczynią maksymy: “”Wszystko co wartościowe, rodzi się w bólach”. Wierzy, że małymi krokami: siłą i determinacją można odnieść w życiu sukces. Kampania powstała po wielu latach obserwacji kobiet i ich statusu społecznego. Kampania ma trafić głównie do kobiet, ale i dzieci i młodzieży – do całych rodzin na zakręcie życiowym. 

Motyw przewodni kampanii – Edukować. Uświadamiać. Uczyć. Rozwijać. Doświadczać.

Innych i siebie.

Kampania ma na celu motywowanie kobiet do zmian w życiu, samorealizacji, powrotu na rynek pracy. W czasie trwania kampani będzie mowa o:

  • pieniądze każdego z małżonków / partnerów i tzw. wspólnym budżecie,
  • alimentach i wykorzystywaniu przewagi, o manipulacji dziećmi oraz zarobkami rodzica nie sprawującego opieki nad dzieckiem,
  • przemocy finansowej za zamkniętymi drzwiami,
  • podziale długów i pomocy prawnej przy podziale majątku po rozwodach,
  • powrocie kobiet na rynek pracy – ten aspekt będzie kontynuacją kampanii #Biznes Mamy.

Inne cele Kampanii – wsparcie dla całych rodzin. Również po pandemii…

Wspomniane wyżej cele to nie wszystko. Osoby zaangażowane w projekt chcą iść dalej. Kampania zakończy się kompleksowym wsparciem  dla kobiet, mężczyzn i dzieci połączonym z treningiem mentalnym. W planach jest też działalność specjalnego stowarzyszenia o zasięgu ogólnopolskim, które będzie wspierać dzieci i młodzież na życiowych zakrętach. Chcemy #UsłyszećNAczas #ZdążyćNAczas #PrzytulićNAczas #KochaćNAczas #WysłuchaćNAczas. Stowarzyszenie będzie pomagało osobom będącym w tzw. izolacji społecznej. Podaruje nową jakość – pomoże otworzyć podopiecznych na świat, nowe możliwości – rozwojowe, zawodowe. Da im szansę na nowe rozdanie w życiu. Organizatorzy kampanii oraz osoby, które czynnie przy niej pracują mają nadzieję, że przekaz trafi do wielu osób. Zmieni podejście wielu osób do kwestii związanych z rolami w rodzinie. Poskromi krzywdzące stereotypy społeczne. 

Leave A Reply

Your email address will not be published.