Problem nietrzymania moczu: rodzaje i leczenie

0 327

Problem nietrzymania moczu, zwany w skrócie NTM, dotyka nawet do 50 % wszystkich kobiet na pewnym etapie życia. To wstydliwy i często drażliwy problem, który niejednokrotnie wiąże się z dyskomfortem i izolowaniem się z życia społecznego. Warto wiedzieć, jakie mogą być rodzaje nietrzymania moczu oraz w jaki sposób można sobie z nim poradzić.

 

Nietrzymanie moczu: rodzaje

Różne rodzaje nietrzymania moczu wiążą się z różnymi przyczynami występowania schorzenia. Jednym z najczęściej występujących rodzajów jest wysiłkowe nietrzymanie moczu. Ten rodzaj NTM dotyczy nawet 40 % kobiet i jest związany ze wzrostem ciśnienia wewnątrz cewki moczowej, które powoduje bezwiedne popuszczanie moczu. Wzrost ciśnienia może nastąpić na skutek wysiłku, czyli śmiechu, kichnięcia, a nawet intensywnego ziewania. Nietrzymanie moczu z parcia dotyczy ok. 30 % kobiet. Jest on związany z nieprawidłową pracą mięśni pęcherza oraz podtrzymujących go mięśni dna miednicy. Nietrzymanie moczu z parcia może towarzyszyć takim sytuacjom jak orgazm lub stosunek płciowy, a także nagła zmiana pozycji ciała, np. szybkie wstanie z krzesła. Osobnym rodzajem tej dolegliwości jest mieszane nietrzymanie moczu, które dotyczy ok. 29 % kobiet. W tym przypadku wysiłkowe nietrzymanie moczu jest dodatkowo związane z uczuciem nagłego parcia, które prowadzi do popuszczania moczu. Czwarty rodzaj nietrzymania moczu, z przepełnienia, dotyczy głównie mężczyzn cierpiących na powiększenie prostaty, czyli gruczołu krokowego. W tym przypadku pacjent boryka się z problemem okresowego wyciekania moczu z pęcherza, który jest nadmiernie rozciągnięty i przepełniony.

Jak radzić sobie z nietrzymaniem moczu?

Z problemem nietrzymania moczu, niezależnie od jego rodzaju, można walczyć za pomocą łatwo dostępnych metod. Duże znaczenie ma zdrowy tryb życia, przede wszystkim unikanie alkoholu oraz nikotyny, a także picia i spożywania produktów moczopędnych. Dobre efekty dają ćwiczenia wzmacniające mięśnie dna miednicy, odpowiedzialne za kontrolowanie pracy pęcherza moczowego. Ćwiczenia tzw. mięśni Kegla polegają na cyklicznym zaciskaniu oraz rozluźnianiu w odstępie około 8 sekund. Ćwiczenia należy wykonywać w seriach po kilka lub kilkanaście sztuk. Jeżeli te metody nie przyniosą rezultatów, warto sięgnąć po Femudar: suplement diety wspomagający pracę pęcherza moczowego. Dzięki dużej zawartości ekstraktu z żurawiny, wyciągu z ziaren soi oraz pestek z dyni, Femudar pomaga utrzymać kontrolę nad pracą pęcherza moczowego. Więcej szczegółów na temat działania suplementu można znaleźć na stronie internetowej www.femudar.pl.

Leave A Reply

Your email address will not be published.