Produkować kosmetyki pod własną marką…

…to marzenie wielu pasjonatów kosmetologii. Nie ma się co dziwić, że wiele osób chciałoby wystartować z własnym biznesem, posiadając już doświadczenie w tej branży lub – póki co – tworząc z pasją własne kosmetyki w domowym zaciszu tylko na swoje potrzeby. Czy w dzisiejszych czasach, gdy wydaje się, że rynek wszelkich preparatów kosmetycznych jest już nasycony, pojawienie się na nim i rozpoczynanie wszystkiego od zera ma sens?

Polski rynek kosmetyków od wielu lat ciągle rośnie i nic nie zapowiada zahamowania tego trendu. Wystarczy spojrzeć na liczby, a można to zauważyć od razu.

W 2002 roku wartość rynku w tej branży określono na 9 miliardów złotych. W 2016 było to już 16 miliardów, a ekonomiści przewidują, że 2021 roku wartość ta przekroczy znacznie 21 miliardów złotych. Te dane świadczą jednoznacznie, że na polskim rynku ciągle jest miejsce dla nowych przedsięwzięć w branży kosmetycznej.

Najważniejszy jest pomysł

Dziś nie wystarczy być przeciętnym, dziś trzeba się czymś wyróżnić. To hasło obowiązuje też w branży kosmetycznej. I o ile wydaje się, że konkurencja w sferze kosmetyków drogeryjnych jest tak silna, bo w zasadzie zdominowana jest przez wielkie, ponadnarodowe koncerny, to ciągle jest wolna przestrzeń do zagospodarowania w dziedzinie kosmetyków naturalnych, profesjonalnych, wyróżniających się niezwykle oryginalnymi recepturami, jakością i oczywiście filozofią nowej marki.

Wnikliwy obserwator branży z pewnością też zauważy, że kosmetyki naturalne to już nie tylko chwilowa moda, to po prostu stały trend rozwoju tej branży.

Jeśli więc pojawia się pomysł oryginalnych receptur czy właśnie filozofii nowej linii kosmetycznej, to z pewnością warto próbować. Na rynku jest wiele firm zarówno z niezwykłymi tradycjami, jak i tych stosunkowo młodych, które notują niebywałe wzrosty swoich biznesów.

Osiągają to dzięki spójnym koncepcjom działania, począwszy od pomysłu, poprzez odpowiednie modele biznesowe i oczywiście jakość swoich produktów. Jeśli mowa o modelach biznesowych i realizacji pomysłów, to warto wziąć pod uwagę różne koncepcje.

Nie zawsze warto na początek inwestować wielkie fundusze we własne linie produkcyjne. Może trzeba skorzystać z pomocy i doświadczeń innych i rozpocząć działalność w oparciu o technologię i wiedzę firm zajmujących się także produkcją dla marek zewnętrznych.

Private label…

…to coraz popularniejsza forma współpracy na rynku kosmetycznym. Znakomite firmy z tej branży pomagają swoim klientom tworzyć ich nowe marki kosmetyczne.

Dzięki takiej współpracy można korzystać z laboratoriów badawczo-rozwojowych firm profesjonalnie zajmujących się opracowywaniem i wdrażaniem receptur preparatów kosmetycznych na zlecenie innych firm.

Wystarczy przyjrzeć się firmie AVA-Lab, uznanemu producentowi kosmetyków naturalnych, którego produkty znane są w wielu zakątkach świata, a świadczącemu także usługi private label.

I choć niektórzy mogą sceptycznie podchodzić do tego typu usług, to wchodząc na rynek należy poważnie rozważyć taki model. Private label, to kompleksowa usługa obejmująca pomoc lub opracowanie receptury kosmetyku, to produkcja pierwszych preparatów oraz co niezwykle ważne w branży – opracowanie pełnej dokumentacji każdego produktu, przeprowadzenie niezbędnych badań i testów nowych produktów.

Private label to znaczne ułatwienie realizacji marzeń o pełnej półce kosmetyków własnego konceptu, o sukcesie na trudnym rynku kosmetycznym i wreszcie o możliwości przedstawienia swoich produktów na forum międzynarodowym. Warto wypróbować taką drogę, bo właśnie ona pozwala na uniknięcie wielu błędów, a co za tym idzie, na osiągnięcie sukcesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *