Witamina C suplement na wiele dolegliwości

0 55

Witamina C do znany antyoksydant, którego właściwości są wykorzystywane nie tylko w medycynie. Znajduje się też w wielu kosmetykach, szczególnie tych dedykowanych cerze dojrzałej. Od lat wiadomo, że wspomaga odporność organizmu i zdrowie, ale i nie tylko.


Witamina C występuje w owocach i warzywach. Do tej pory uważano, że jest jej najwięcej w owocach cytrusowych, ale prawda jest zupełnie inna. Najwięcej witaminy C jest w aceroli oraz w jagodach camu camu. Ale jej dawki dotyczą świeżych owoców, często niedostępnych w naszym kraju. Niemniej jednak naturalną witaminę C pozyskuje się głównie z aceroli. Duże ilości witaminy C występują również w dzikiej róży, brokułach, czarnej porzeczce, papryce i brukselce.


Witamina C a zdrowie


Witamina C kojarzy nam się głównie z przeziębieniem, jako suplement przywracający szybko zdrowie w stanach zapalnych np. grypy, czy infekcji wirusowej różnego pochodzenia. Ale witamina C ma jeszcze więcej zastosowań, wspomagających nasze zdrowie. Do nich należą:
– wspomaga układ krwionośny;
– bierze udział w syntezie kolagenu w organizmie. Dzięki temu wzmacnia nasze stawy i kości;
– jest silnym przeciwutleniaczem, który zapobiega starzeniu się komórek;
– chroni naszą skórę przed szkodliwym promieniowaniem UV, tym samym zmniejsza ryzyko poparzeń w trakcie kąpieli słonecznych;
– wzmacnia funkcjonowanie naszego układu odpornościowego;
– należy nie zapomnieć o niej w trakcie odchudzania;
– ostatnie badania dowodzą, że jest również doskonałym suplementem wspomagającym walkę z nowotworem.


Jakie są objawy niedoboru witaminy C w organizmie


Niedobór witaminy C w organizmie przyczynia się do osłabienia naczyń włosowatych, a także do niedokrwistości, ponieważ zwiększa ona wchłanianie żelaza. W przewlekłych stadiach może dojść do rozwoju szkorbutu, astmy oraz niekorzystnych zmian w kościach i chrząstkach, co prowadzi do osteoporozy. Niedobór witaminy C w organizmie może się objawiać:
– ogólnym osłabieniem, zmęczenie i szybkie się męczenie;
– brak apetytu;
– krwawiące i rozpulchnione dziąsła;
– skłonności do siniaków na skórze i trudności w goleniu się ran;
– bóle mięśni i stawów.


Jakie jest zapotrzebowanie organizmu na witaminę C


Organizm człowieka nie wytwarza sam witaminy C. Dlatego musimy ją dostarczać z zewnątrz wraz z pożywieniem lub suplementami witaminowymi. Według specjalistów z Instytutu Żywności i Żywienia zapotrzebowanie na witaminę C wynosi ok. 50 mg dziennie u dzieci. U dorosłych zalecana jest dawka nawet 200 mg na dobę, szczególnie u palaczy papierosów i pijących alkohol.
Szeroki asortyment suplementów dla osób dbających o własne zdrowie i prowadzących zdrowy tryb życia znajdziesz w sklepie dermolab.pl.

Leave A Reply

Your email address will not be published.