Czy warto brać suplementy? – za i przeciw

0 39

Tytuł naszego nowego artykułu na BlogKobiet.pl jest jest jednym z najczęściej zadawanych pytań w dziedzinie suplementów jako takich. Same suplementy mają zarówno duże grono przeciwników jak i zwolenników. Dlatego do ich tematu warto podejść na chłodno, bez emocji i skrajności.

Czym są suplementy?

Zacznijmy od z pozoru banalnego uświadomienia sobie czym w ogóle są suplementy. Wielu z nas uważa, że to lekarstwa – szczególnie biorąc pod uwagę często wprowadzające w błąd reklamy w telewizji gdzie przedstawiane są jaki cudowne leki na wszelkie choroby czy niedobory. Ich reklamy dają poczucie konieczności ich stosowania a sama informacja o tym, że dany produkt jest suplementem zwykle widnieje małym drukiem.

Otóż zgodnie z definicją suplementem nazywamy produkt mający charakter spożywczy przyjmowany w celu uzupełniania normalnej diety. Powinien być on przyjmowany zgodnie z zaleceniami producenta w odpowiedni sposób. Winien być również dawkowany z uwzględnieniem indywidualnych osoby spożywającej. Skutkami działania powinno być przede wszystkim uzupełnienie niedoborów witamin i innych składników, które w naturalny sposób dostarczane są w codziennej diecie. Braki te mogą wynikać z wielu powodów wśród których najczęstszym są:

– nieprawidłowa dieta uboga w składniki odżywcze i witaminy,

– choroby,

– zbyt niska przyswajalność wybranego składnika,

– chęć uzupełnienia danej witaminy w celu stymulacji pożądanego efektu.

Suplementy występują zarówno w formie płynnej i stałej. Niezależnie od tego ich działanie i przyswajalność może być taka sama lub porównywalna.

Dla kogo są suplementy?

Suplementy na ogół są prostymi związkami takimi jak witaminy, kwasy czy składniki mineralne. Dlatego ich stosowanie jest bezpieczne z wyłączeniem przedawkowania, nieprawidłowego doboru lub uczuleń/alergii. Idealne suplementy są naturalne co ma niebagatelne znaczenie w kwestii ich wchłanialności przez organizm (np. magnez). Często suplementami są zioła, wyciągi lub esencje produktu który posiada wysoki poziom danego składnika jak witamina.

W zależności od celu w jakim spożywamy suplementy stworzone są one dosłownie dla wszystkich.

Z powodzeniem (oczywiście przy odpowiednim dopasowaniu i rodzaju) mogą spożywać je zarówno małe dzieci, jak i osoby dorosłe oraz osoby starsze. Ich stosowanie może korzystnie wpływać na nasze zdrowie i kondycję. Uzupełnienie niedoborów może wpływać nie tylko na zdrowie ale także na naszą urodę co jest również dużym powodem ich stosowania. Na rynku istnieje cała gama produktów których użycie ma skutkować poprawą naszego wyglądu.

Na co są suplementy?

Najprostszą i bliską prawdy była by odpowiedź, że na wszystko. Oczywiście to nie jest do końca prawda. Jednakże ich wszechstronność i dostępność różnych preparatów jest tak duża, że działają naprawdę na bardzo wiele aspektów naszego ciała, zdrowia a nawet samopoczucia. Ich popularność zależy w dużej mierze od płci. Mówimy tu szczególnie o takich produktach, które mają poprawić nasz wygląd. Dlatego jednym z najpopularniejszych suplementów dla kobiet jest niemal od zawsze taki, który działa na włosy, poprawia ich wygląd, gęstość czy blask. Innym, popularnym suplementem dla kobiet są takie, które poprawiają kondycję skóry. Na liście uniwersalnych i popularnych suplementów znajdują się również takie na wątrobę, sercem tarczyce czy wzrok. Mężczyźni zgodnie z najnowszymi badaniami zazwyczaj sięgają po magnez, specyfiki wzmacniające odporność, skupienie czy formę fizyczną. Suplementy powszechnie stosuje się również w sporcie amatorskim i profesjonalnym natomiast jest to już całkowicie inna kategoria produktów którą poruszymy w kolejnej publikacji.

Natomiast gdzie najlepiej kupować wspomniane suplementy? Ze względu na wygodę, dostępność i ceny najlepiej robić to online za pośrednictwem sprawdzonych sklepów internetowych. Warto jednak pamiętać, żeby wybierać tylko markowe i sprawdzone produkty – uchroni nas to przed niską przyswajalnością, ryzykiem powikłań czy innymi przykrymi sprawami.

Dlatego warto po nie sięgać ale tylko w sposób odpowiedzialny oraz taki, w którym nie zastępują a uzupełniają naszą codzienną dietę.

Leave A Reply

Your email address will not be published.