Jak ćwiczyć na drabinkach we własnym domu

0 280

Zdarza Ci patrzeć w lustro i myśleć, że te kilka kilogramów trochę Ci przeszkadza? Spokojnie, z reguły wszystkie trochę nad wyraz interpretujemy swoją wagę. Jednak myśl, by podjąć się regularnych ćwiczeń to jak najbardziej dobry pomysł. I nie, nie chodzi tylko o to, by mieć wymarzoną figurę, chociaż bez wątpienia to super dodatek i nagroda za wysiłek, który wkłada się w regularne treningi.

Jeśli już od jakiegoś czasu uprawiasz różnego typu sporty i szukasz nowego sposobu do ćwiczeń, który okaże się nie tylko świetną alternatywą do spędzania wolnego czasu, czy po prostu aktywnego relaksu (to coś takiego w ogóle istnieje?), rozwiązaniem może być drabinka w pokoju.

Codzienny relaks to podstawa

Codzienność rzuca nas nieraz na głęboką wodę. Prace domowe, obowiązkowi zawodowe, czasem mętlik w głowie, czasem brak energii i chęci do działa, szczególnie jesienią, czy zimą. Bo przecież szaruga za oknem nie sprawia, że rodzi się w nas pomysł, by iść pobiegać. Dlatego w tym okresie wolny czas, który chcemy przeznaczyć na ćwiczenia, spędzamy w domu lub na siłowni.

Dla osób, które mają napięty grafik, dojazd do klubu fitness to dodatkowa inwestycja czasowa. Czasem wygodniej jest po prostu zostać w domu i tak skupić się na swoim codziennym treningu. Po którym można też udać się do swojej łazienki, gdzie pewnie znajduje się spora liczba płynów do kąpieli, czy świec zapachowych. Gorąca kąpiel z dużą ilością piany i subtelnym, aromatycznym zapachem świecy to idealne lekarstwo na codzienny stres. W ciepłej wodzie mięśnie mogą się rozluźnić. Co więcej, wybór odpowiedniego zapachu działa kojąca na układ nerwowy.

Zalety regularnych ćwiczeń

Aktywności fizyczne, które podejmuje się regularnie to doskonały sposób na złagodzenie stresu. Chociaż ćwiczenia zmuszają do wysiłku, ten, finalnie, przekłada się na wzrost dopaminy, czy endorfiny, a zatem hormonów szczęścia.

Ćwiczenia to sposób na zdrowy sen, szczególnie dla osób, które mają trudności z zasypianiem. Z pewnością słyszałaś określenie takie, jak pozytywne zmęczenie. To cudowne uczucie, które łączy w sobie ten słodki błogostan, gdy ciało chce się już zregenerować, a Ty, dzięki treningom, nie czujesz już tak dużego napięcia, które spowodował stres.

Drabinka do ćwiczeń – multum ćwiczeń w Twoim domu

Zanim będzie można przejść do samych ćwiczeń na drabince, pamiętaj, że odpowiednia rozgrzewka to podstawa! Wiele osób bagatelizuje prozaiczne rozciąganie mięśni, czy rozgrzanie stawów, ale przez to można nabawić się kontuzji. Dlatego warto wykonać skłony w dół, by rozciągnąć plecy. Dobrze jest rozgrzać również nadgarstki, stawy skokowe i kolanowe, czy łokcie. Rozgrzewka nie musi być intensywna, ważne, aby była skuteczna.

Gdy już wykonasz kilka ćwiczeń, które pozwolą na przygotowanie ciała i mięśni to większego wysiłku, możesz przystąpić do ćwiczeń właściwych.

Drabinki gimnastyczne mogą kojarzyć się wielu osobom z zajęciami WF-u w szkole. Nowoczesne drabinki to jednak funkcjonalne, praktyczne narzędzia do ćwiczeń, które pozwalają wykonywać szereg ćwiczeń o różnym poziomie trudności. Dlatego sprawdzą się u osób początkujących, ale również tych, które już od jakiegoś czasu ćwiczą. Jednym z elementów, który pozwala na pracę nad partiami mięśni brzucha i grzbietu, ale również nóg, są podłokietniki. By z nich skorzystać, należy stanąć plecami do drabinki. Następnie oprzeć łokcie na podłokietnikach tak, by kąt ich zgięcia wyniósł 90 stopni. Ciężar ciała spoczywać będzie na barkach, ale też łokciach. Można zacząć po prostu od lekkiego unoszenia nóg. Jednak finalnym efektem powinny być ćwiczenia, które aktywują mięśnie brzucha, pleców, czy pośladków. W tym celu trzeba podnieść wyprostowane nogi do góry, tak, by były ułożone względem torsu prostopadle. Można tak utrzymać je w górze przez kilka sekund, następnie opuścić. Kilka powtórzeń powinno wystarczyć na początek.

Drabinka to urządzenie, w którym można wykorzystać także poszczególne szczeble. Bardzo popularnym ćwiczeniem, które wzmacnia mięśnie i aktywuje różne partie ciała, są popularne planki, czyli deski. W zależności od tego, czy stopy zawiesimy na pierwszym od dołu, czy wyższym szczeblu, ciężar ciała opierać się będzie na różnych partiach mięśnia – brzuchu, przedramionach lub innych. To pozwoli na urozmaicenie codziennej rutyny treningowej.

Leave A Reply

Your email address will not be published.