Jak wyglądają ćwiczenia aerial joga?

0 147

O popularności jogi nie trzeba nikogo przekonywać, ale aerial joga? Dla wielu to wciąż nowość. Czym różni się od klasycznej praktyki? Jak wyglądają asany w powietrzu? Czy każdy może wykonywać taki trening? Wyjaśniamy, na czym to polega.

Czym jest aerial joga?

Aerial joga to dyscyplina sportowa, która łączy akrobatykę powietrzną z jogą. Niektórzy nazywają ją także jogą anti-gravity lub zero-gravity, rzadziej flying jogą lub air jogą. Taka praktyka odbywa się w powietrzu, na zawieszonym materialne. Najczęściej jest nim hamak do jogi, zwany też chustą.

Aerial joga to trening, który (poza jogą i akrobatyką) łączy elementy treningu siłowego, tańca, pilatesu i stretchingu. Przynosi wiele korzyści i rozwija całościowo, m.in. poprawia krążenie, zwiększa elastyczność, wzmacnia mięśnie, łagodzi bóle kręgosłupa (i nie tylko).

Z czego składa się praktyka aerial?

Trening aerial jogi może wyglądać bardzo różnie – zależy to od jogina i stosowanych przez niego metod. Niemniej, właściwie każda praktyka składa się z trzech zasadniczych części.

Pierwsza z nich to przygotowanie ciała do treningu. Tak samo jak podczas zwykłej praktyki, tak i w aerial joga na początku wykonuje się pozycje proste, budzące mięśnie i zwiększające mobilność. Jest to rodzaj rozgrzewki, która płynnie prowadzi do treningu właściwego, czyli wykonywania asan (pozycji). Uczestnicy wykonują je na hamakach. Są to pozycje dobrze znane z klasycznej wersji jogi.

Po skończonej praktyce przychodzi czas na relaksację. Nie jest to typowa pozycja leżąca połączona z ćwiczeniami oddechowymi. W aerial jodze z wykorzystaniem hamaku wyciszenie odbywa się najczęściej w… hamaku. Uczestnicy kładą się w nim i odprężają.

Czy aerial joga jest trudna?

Wbrew pozorom aerial joga nie jest sportem tylko dla zaawansowanych. Asany w powietrzu wyglądają skomplikowanie, lecz w rzeczywistości nie są trudniejsze od zwykłych pozycji. Co więcej, niektóre są nawet łatwiejsze! Dotyczy to zwłaszcza pozycji odwróconych, bo dzięki hamakowi czy chuście można je wykonać bez większego wysiłku. Trzeba jednak pamiętać, że jeśli nie jest się przyzwyczajonym do takich asan, zwisanie głową w dół może być dużym wyzwaniem dla… błędnika. Niemniej, dobry jogin poprowadzi praktykę tak, by każda pozycja była komfortowa, bezpieczna i poprzedzona odpowiednimi przygotowaniami.

Joga na hamaku – dla kogo?

Dla każdego! Nie ma znaczenia poziom zaawansowania ani wiek. Hamaki do aerial jogi produkowane są tak, aby bez problemu utrzymywały obciążenie dynamiczne osoby dorosłej. W przypadku wątpliwości warto zapytać się producenta o udźwig chusty. Warto jednak pamiętać, że chusty sprzedawane jako hamaki dla dzieci wykonane są z węższego materiału, który może nie gwarantować pełnego komfortu osobom dorosłym.

Co ważne, w treningu mogą uczestniczyć także osoby, które nigdy nie miały styczności z jogą czy akrobatyką powietrzną. Nie trzeba mieć żadnego doświadczenia, siły czy dobrej kondycji. To trening jest od tego, aby wszystkiego się nauczyć. Potrzebny jest jedynie profesjonalny sprzęt, a znajdziesz go w sklepie https://flyingrose.pl/.

Leave A Reply

Your email address will not be published.