Na co zwrócić uwagę, wybierając salę weselną?

Miejsce zabawy weselnej jest ważne, ponieważ powinno gwarantować komfort wszystkim gościom. Wszystkie przygotowania do zaślubin zaczyna się od wyboru sali weselnej. Jaką wybrać, by mieć piękne wspomnienia? Oto kilka sprawdzonych porad. 

Rezerwacja odbywa się na długo przed wyznaczoną datą – na wolne terminy czeka się nawet do dwóch lat, szczególnie jeśli ślub ma się odbyć w weekend. Warto szukać takich lokali, które słyną z profesjonalnego podejścia i są rekomendowane. Od czego zacząć? Najpierw od ustalenia budżetu, liczby gości oraz stylu, w jakim urządzacie wesele. Liczy się również ukształtowanie terenu wokół budynku, ponieważ goście bardzo często wychodzą na zewnątrz, by zaczerpnąć świeżego powietrza.  

Co sprawdzić przed pierwszą wizytą sali weselnej?

Wielkość lokum to najważniejsza rzecz, jaką bierze się pod uwagę, szukając odpowiedniej sali. Czy wiesz, ilu gości będzie się bawić na waszym ślubie? Dopasuj tę liczbę do kubatury pomieszczenia. Nie może być ono za małe, ale także za duże. Ma przede wszystkim zapewniać wygodę poruszania się oraz taki rozstaw stołów i krzeseł, by nie utrudniał on uroczystości. Dobierając lokum, weź pod uwagę miejsce na kącik dla dzieci i stół ze słodkościami. W osobnej części warto zorganizować atrakcje – zaplecze barmana, w którym goście znajdą nie tylko browar, ale także wykwintne propozycje drinków.

Najważniejsze elementy, w jakie powinna być wyposażona sala weselna

Zwróć uwagę na wielkość i jakość parkietu. Żeby goście chętnie się bawili, należy zapewnić im idealne warunki do tańca. Podłoga nie może być zbyt śliska, a sala powinna być klimatyzowana, ponieważ przy dużej liczbie uczestników szybko zrobi się duszno. Istotna jest także dobra akustyka sali oraz jej odpowiednie nagłośnienie. Ponadto im więcej światła, tym lepiej (również tego naturalnego), dlatego lepszy jest lokal zaopatrzony w różne punkty świetlnych, gwarantujące odpowiedni klimat, do wymaganej sytuacji. Zbierz informacje na temat działania kuchni – jaka zastawa będzie użyta oraz ilu kelnerów będzie pracować przy wydarzeniu. W komfort gości wpisany jest także parking zapewniający wystarczającą ilość miejsc. 

O co pytać przed podpisaniem umowy? 

Jeżeli decydujecie się wybór konkretnej sali i rezerwujecie termin, należy liczyć się z uiszczeniem zaliczki. Zanim podpiszecie umowę, upewnijcie się, że wiecie wszystko, dlatego nie bójcie się zadawać wielu pytań. 

  • Jaka jest cena za „talerzyk” czy zawiera się w niej alkohol, ciasto, napoje?
  • Do kiedy trzeba podać ostateczną ilość gości?
  • Do której trwa przyjęcie weselne?
  • Kiedy następuje rozliczenie kosztów wesela?
  • Ile ciepłych dań przewidziane jest na przyjęciu?
  • Czy jest dostępne menu dla dzieci oraz jaka jest cena za „talerzyk”?
  • Do kiedy należy dostarczyć alkohol oraz ciasto?
  • Czy jest możliwość organizacji poprawin oraz jakie są ich koszty?
  • Do kiedy należy dostać własny alkohol?

Elementem, który potwierdza rezerwację, jest umowa z lokalem weselnym, w której powinny się znaleźć: data wesela i godziny jego trwania, cena talerzyka, inne opłaty oraz liczba gości. Ważnym podpunktem są warunki dotyczące od odstąpienia umowy. W części drugiej dokument powinien zawierać wszystkie dodatkowe ustalenia, dotyczące dekoracji i atrakcji. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *