Koktajle na odchudzanie

0 172

Zdrowe koktajle dietetyczne.

Zielone koktajle to jeden ze sposobów zjedzenia czegoś w formie przekąski pomiędzy posiłkami. Możemy w ten sposób zastąpić niezdrowe oraz wysoko kaloryczne przekąski takie jak chrupki, ciastka, małe pizzerki. Picie koktajli to tak także jeden ze sposobów, który pozwoli nam schudnąć Najlepsze do osiągnięcia tego celu są koktajle zielone.  

Dlaczego warto włączyć koktajle zielone do diety?

 Wszystkie dostępne koktajle, które możemy zakupić nie są tym samym co możemy przygotować w domu samodzielnie. Jak wiadomo najlepsze są koktajle zrobione z warzyw oraz owoców, ponieważ posiadają one naturalne witaminy oraz składniki odżywcze. Łatwiej jest także przygotować koktajl z owoców lub warzyw i dostarczyć taką samą ich ilość niż jeść je po kolei osobno. Koktajle są też sposobem na szybkie i pełnowartościowe śniadania. Może być to alternatywa dla zapracowanych osób lub osób, które chcą wypić sobie koktajl w pracy. Jak więc przyrządzić taki posiłek, aby mieć pewność, że dzięki temu dostarczymy do organizmu odpowiednią ilość składników odżywczych?

Zobacz koniecznie: Blog o odchudzaniu – Zdoro I Bezpiecznie – Dietetyk.edu.pl

Zasady przygotowywania koktajli. 

Powinniśmy w pierwszej kolejności skupić się na tym, z jakich składników będziemy przygotowywać koktajl. Podstawą takiego koktajlu powinny być warzywa oraz owoce. Powinniśmy unikać tych owoców, które są przetworzone, pryskane, a wybierać te, które są świeże np. owoce i warzywa sezonowe. Najlepiej przy wyborze warzyw do koktajlu zadbać o to, aby znalazły się w nim warzywa zielone takie jak np. szpinak, rukola, roszponka, sałata czy jarmuż, ponieważ jest to bogactwo żelaza, witaminy K, kwasu foliowego oraz antyoksydantów. Poza składem danego koktajlu powinniśmy skupić się także na jego proporcjach. W jego składzie powinno znaleźć się co najmniej 400 gramów warzyw i około 200 gramów owoców. Czyli warzywa powinny stanowić podstawkę koktajlu, a owoce mają być tylko dodatkiem. Jeśli chodzi o produkty bogate w korzystne wielonienasycone kwasy tłuszczowe to warto wzbogacić koktajle dietetyczne o:

Orzechy 

Migdały 

Pestki 

Nasiona 

Oleje rośline

 

Z kolei w przypadku koktajli białkowych. Koktajl powinien zawierać 150 do 200g takich produktów jak:

 

Mleko i jego przetwory, czyli: kefir, jogurt, maślanka.

Napoje roślinne np. ryżowe, owsiane, migdałowe.   

 

Przykładowe koktajle 

 

Żółty koktajl odchudzający na bazie ananasa. 

 

86% zawartości koktajlu to ananas. Po zblendowaniu otrzymamy zatem pyszny płynny koktajl. Tego typu owoce są też bogate w potas, magnez, kwas foliowy oraz witaminę A. Z kolei dodatkiem do takiego napoju mogą być migdały lub mleko migdałowe, które są źródłem wielonienasyconych tłuszczy. Natomiast mleko migdałowe dodatkowo jest dobrym źródłem witaminy E. 

 

Potrzebne składniki:

 

pół szklanki świeżego ananasa 

pół szklanki mleka migdałowego 

pół szklanki jogurtu

1 łyżeczka siemienia lnianego

lód

 

Zielony koktajl odchudzający ze szpinakiem. 

Dobrym pomysłem do tego typu koktajli jest dodanie awokado. Ten owoc przyczyni się do tego, że nasz napój będzie mieć kremową konsystencję. Awokado także wzbogaci nasz koktajl w tłuszcze nienasycone potas, magnez, kwas foliowy oraz witamina C i E. 

 

Potrzebne składniki:

 

2 szklanki liści szpinaku 

1 gruszka 

10 zielonych winogron 

¼ awokado 

pół szklanki jogurtu naturalnego

sok z połowy cytryny 

 

Jeśli już decydujemy się jednak na zakup danego koktajlu niż na jego przyrządzenie warto wziąć pod uwagę stoiska na, których tego typu napoje przyrządzane są ze świeżo wyciskanych lub bleldowanych składników. Takie stoiska znajdziemy w centrum miasta na rynkach, bulwarach w galerii.

Leave A Reply

Your email address will not be published.