Pomysły na tani i zdrowy obiad

0 68

„A co dzisiaj zjemy na obiad?”. Ileż to razy zadajemy sobie to pytanie. I czasami jest tak, że nasza ochota na jakieś danie jest tak wielka, że nie pozostaje nam nic innego, jak je po prostu przyrządzić, a czasami głowimy się, a i tak do głowy nie wpada żaden pomysł. Dlatego dzisiaj mamy dla Was kilka pomysłów na tani i zdrowy obiad!

Krem marchewkowy

Składniki:

  • Marchewka – ok. 0,5 kg
  • ziemniaki – ok. 200 – 300 g
  • cebula – 1 średniej wielkości
  • 1 łyżka masła,
  • bulion – 0,5 l
  • mleko – 0,25 l 
  • 1 łyżka oliwa – 1 łyżka
  • Czosnek – 1 ząbek
  • Por 
  • Kurkuma 
  • Curry

Przepis:

  1. Do garnka wlewamy łyżkę oliwy, dodajemy masło oraz pokrojoną w kostkę cebulę i chwilę podsmażamy
  2. Dodajemy czosnek oraz por, pokrojony na plasterki, a następnie pokrojoną marchewkę i ziemniaki
  3. Warzywa zalewamy gorącym bulionem i doprawiamy solą, kurkumą i curry
  4. Całość zagotowujemy i gotujemy do miękkości warzyw
  5. Dodajemy mleko oraz miksujemy na gładki krem.

Faszerowana papryka

Składniki:

  • Papryka – 2 sztuki
  • Pesto
  • Kasza Kuskus – 150 g
  • Oliwa z oliwek – 2, 3 łyżki

Przepis:

  1. Zalewamy wrzątkiem kaszę kuskus, przykrywamy i odstawiamy na 10 min
  2. Do kaszy dodajemy pesto, dokładnie mieszamy
  3. Z papryki wycinamy środek, ale zostawiamy czapeczkę papryki (tak aby po nafaszerowaniu przykryć ją ponownie)
  4. Faszerujemy papryki kaszą oraz smarujemy papryki z wierzchu oliwą z oliwek
  5. Pieczemy ok. 20 – 25 minut w piekarniku w 180 stopniach.

Tagliatelle ze szpinakiem, cukinią i suszonymi pomidorami

Składniki:

  • Makaron tagliatelle
  • Opakowanie szpinaku baby
  • Cukinia – 1 duża sztuka lub 2 małe
  • Pomidory suszone w oliwie z oliwek (w oleju)
  • Oliwa z oliwek – 2, 3 łyżki
  • Orzeszki pini

Przepis:

  1. Na patelnię wlewamy oliwę z oliwek i dodajemy pokrojoną w kostkę cukinię, przez chwilę smażymy
  2. Dodajemy szpinak i czekamy aż stanie się miękki
  3. Na patelnię wrzucamy suszone pomidory
  4. Gotujemy makaron
  5. Całość posypujemy orzeszkami pini

Kotleciki z groszku

Składniki: 

  • Groszek w puszcze – 2 sztuki
  • Cebula – 1 sztuka
  • Bułka tarta – 1 szklanka
  • Oliwa z oliwek – 3 łyżki 
  • Zioła prowansalskie 
  • sól, pieprz
  • Kasza gryczana – 150 g
  • Zielona sałata
  • Jogurt naturalny
  • Cukier 

Przepis:

  1. Groszek, pokrojoną w kostkę cebulę blendujemy 
  2. Dodajemy 2 łyżki oliwy z oliwek, przyprawy oraz bułkę tartą i dokładnie mieszamy
  3. Formujemy kotleciki i umieszczamy na blaszce do pieczenia
  4. Smarujemy z wierzchu oliwą z oliwek
  5. Pieczemy w 150 stopniach, po 30 minutach przekładamy kotleciki na drugą stronę i pieczemy jeszcze około 20 minut
  6. Gotujemy kaszę gryczaną
  7. Sałatę myjemy, osuszamy oraz rozdrabniamy liście, dodajemy jogurt naturalny oraz łyżeczkę cukru.

Tortilla z kurczakiem

Składniki:

  • Pierś z kurczaka
  • 4 tortille (można także wykonać placki samodzielnie)
  • Pomidorki koktajlowe 
  • Ogórek świeży
  • Czosnek – 1 ząbek
  • Czerwona cebula
  • Jogurt naturalny
  • Ser żółty (opcjonalnie)
  • Przyprawa gyros
  • Sól, pieprz

Przepis:

  1. Do miski wrzucamy pokrojonego w kostkę kurczaka, dodajemy 2, 3 łyżki oliwy z oliwek oraz przyprawę gyros. Odstawiamy na 30 minut
  2. Na patelnię wrzucamy kurczaka i smażymy
  3. Kroimy w kostkę paprykę, ogórka, cebulę w piórka, a pomidorki koktajlowe przekrajamy na pół
  4. Przygotowujemy sos – do jogurtu naturalnego wyciskamy czosnek oraz dodajemy sól i pieprz
  5. Każdą tortillę przekrajamy na pół
  6. Na brzeg przekrojonej tortilli nakładamy kurczaka, pomidorki, ogórek, paprykę, cebulę, kładziemy plasterek sera i składamy tortillę na pół
  7. Lekko przyklepujemy aby dobrze się trzymały i kładziemy na patelnię, tak aby się opiekły
  8. Podajemy z sosem jogurtowo – czosnkowym

To nasze pozycje na tani, zdrowy i smaczny obiad! Podane składniki w przepisach przewidywane są zazwyczaj na obiad dla dwóch osób. Czy któryś z przepisów przypadł Wam szczególnie do gustu? 

Leave A Reply

Your email address will not be published.